mandag den 21. januar 2013

Santa Chiara af Assisi

Santa Chiara af Assisi residerer hos min mor

Min første ikon, Clara af Assisi, som længe, ganske retfærdigt, hed "Clara Klatmaleri", idet at nonnedragten lignede tapet, ansigtet en inka-maske, baggrunden et kældergulv under ombygning og lidelserne under tilblivelsen var i det hele taget mange!

Fx det at pladen pludselig ikke kunne tage mere vand, hvorfor den boblede op og de smukke liljer forvandlede sig på ingen tid til en mellemting mellem en vandmand og en pose saltbomber.
Ikke særlig spirituelt!

Men ved rettidig omhu, bønner (både kaffe- og hjertebønner) en skalpel og lidt frihåndstegning, så genopstod liljerne og efterhånden trådte også Clara frem af skyggerne, en stor glæde og jeg skylder både de højere magter og min fantastiske lærer, Inge Larsen-Ledet, stor tak!

6 kommentarer:

  1. Jamen bravo! Så lykkedes det jo alligevel at få et billed af en ikon på bloggen.

    SvarSlet
  2. Ja lige pludselig lykkedes det, jeg tror det var de højere magter...

    SvarSlet
  3. Ndennævnte blog burde kunne interessere en ikonmaler. Der er tonsvis af både gamle og nye ikoner med masser af forklarende tekst.

    http://full-of-grace-and-truth.blogspot.se

    SvarSlet
    Svar
    1. Wauw, tak!! Umiddelbart kan jeg ikke komme ind på linket, men vil prøve at google.

      Slet
    2. Hold da op!!! En guldgrube af smukke ikoner og information!! Af <3 tak!

      Slet
    3. <3 = et hjerte. Mand dog...haha..

      Slet